Rapportering & Analys

Planering för framtiden och analys av utfall i ett och samma system. Mercur Business Control blir ert primära instrument för analys i organisationen och tillgodoser alla krav på såväl fasta som flexibla rapporter och dynamisk analys. Detta förenklar arbetet för användaren och sparar kostnader och underhållsinsatser.

Analys och planering i ett och samma system 

Resultatet från planeringsprocessen presenteras snabbt och överskådligt tillsammans med utfallsinformation. Varje användare kan snabbt analysera sin egen del av verksamheten och bryta ner rapporterna till enskilda transaktioner. 

Startsidan och rapporter i Mercur Business Control kan användas för att presentera olika typer av tabeller, grafer, diagram och liknande. Varje användare kan själv definiera sin layout och vad som ska visas.

 

Med Mercurs dashboardfunktionalitet skapas attraktiva startsidor och rapporter med tabeller, diagram, hastighetsmätare och andra grafiska element.

 

Scorecards med nyckeltal för målstyrning med olika perspektiv 

Med hjälp av styrkort kan företaget översiktligt presentera affärskritisk information och styra mot mål med olika perspektiv, t ex finans-, kund-, process-, personal-, och miljöperspektiv.

Avvikelser i styrkorten kan visualiseras med exempelvis hastighetsmätare, trafikljus och liknande. På samma sätt som i rapporter kan man sedan analysera vidare med drill down och se detaljer bakom de olika avvikelserna

 

Integration med Microsoft Office 

Med en knapptryckning kan användaren exportera ett urval eller hela rapporten eller diagrammet till exempelvis Excel och PowerPoint.

  

94% av våra kunder anser att de fått mer tid till analys och uppföljning med Mercur.

Med all information samlad i en gemensam lösning kan ni koncentrera er på att fatta beslut om framtiden istället för att oroa er för vilka underlag som gäller.

 

Exempel på funktioner: 

  • Drill down från valfri nivå ner till enskilda transaktioner

  • Visning av inskannade fakturor

  • Dashboards med valfri layout

  • Analysläge med detaljer

  • Distribution av rapporter eller rapportpaket med e-post

  • Spontan grafik och sparade rapportlägen

  • Favoriter samt personliga rapporter, startsidor och dashboards

  • Scorecards med nyckeltal för målstyrning med olika perspektiv

  • Ad hoc och guidad analys – rätt analysverktyg för varje behov

  • Personliga analyser – skapa egna rapporter med sparade rapportlägen

  • Anteckningsfunktion för kommentarer på valfri nivå

  • Integration med Microsoft Office

  • Automatisk valutaomräkning

  • Stöd för att hantera olika språk på alla nivåer i systemet

 

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss för en kostnadsfri demo!

 

Följ oss:

Kontakta oss:

Telefon: +46 (0)8-459 69 00

Support: +46 (0)8-459 69 30

E-post:

Besök oss:

Mercur Solutions AB

Vretenvägen 13

SE-171 54 Solna

© 2016

Mercur Solutions AB

Org.nr 556288-6761

Powered by Dynamix CMS by Initiva
Kontakt