Teknisk support / 1st line / Servicedesk inom business intelligence

Har du kunskap inom IT-system med stort intresse för service och teknik? Detta är rollen för dig som vill jobba i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade och drivna kollegor.
 

Arbetsuppgifter

I rollen som servicedeskmedarbetare ansvarar du för supportärenden både internt och för företagets kunder. Du tar emot och behandlar ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystemet JIRA. 

Du agerar första kontakt för både kunder och medarbetare där du kommer att lösa 1st line ärenden på egen hand. Därtill filtrerar och slussar du 2nd och 3rd line ärenden vidare i organisationen. 

Du tillhör Service Operations and Support (SOS) där supportansvarig, 2nd line, Test och IT operations ingår. Tillsammans utgör ni ett team om åtta personer. 

Du kommer få den utbildning och upplärning som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna och på sikt finns möjligheten att ta steget upp som applikationskonsult alternativt 2nd line support.
 

Formella krav

  • Akademisk utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande är meriterande 

  • God IT-förståelse och kunskap om affärssystem

  • Vi söker dig som är intresserad av IT med erfarenhet från kundorienterat arbete

  • Meriterande med kunskaper i Jira

  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
     

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen drivs du av att leverera högkvalitativ service. Du tycker om problemlösning och har ett strukturerat arbetssätt. Därtill är du en flexibel person som alltid strävar efter att utveckla såväl dig själv som verksamheten.
 

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Solna strand
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Denna rektytering sker via Bravura
 

Ansökan 

Denna rekryteringsprocess sker via Bravura. Sök tjänsten direkt här!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

 

Mercur Solutions AB

Mercur Solutions AB är ett svenskt företag som har över 40 års erfarenhet av att leverera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi är marknadsledande och skapar kundvärde i form av bättre resultat och högre effektivitet.

 

Huvudkontor Solna

Mercur Solutions AB
Vretenvägen 13, SE-171 54 Solna
Telefon: +46 (0)-459 69 00

Kontor Malmö

Adelgatan 21, SE-211 22 Malmö

Kontor Göteborg

Östra Hamngatan 17, SE-411 10 Göteborg

United Kingdom

Ocean House, The Ring, Bracknell RG12 1AX, United Kingdom