Webbinarier

Mercur bjuder på korta kostnadsfria inspirationswebbinarier för dig som redan använder Mercur Business Control. Vi fördjupar oss i delar av produkten eller funktioner för att ge dig ny inspiration och de senaste nyheterna.   

Du behöver bara sätta av 20 minuter vid din dator, smartphone eller surfplatta, var du än befinner dig! Mercurs erfarna konsulter genomför dessa webbinarier och ger dig möjligheten till egna frågeställningar och chatt.

Boka din kostnadsfria plats redan idag!

 

Spara läge

Minimera antalet rapporter och anpassa rapporter för dina behov!

Med Mercurs funktion spara lägekan användare själva skapa vyer på just den information de behöver. Alla förändringar du gör i en rapport så som drill down, byte av kolumnmall eller byte till twist&turn-, transaktion- eller diagramvy kan sparas och återanvändas samt delas med andra. Vi går även igenom nyheten spara läge vid inmatning, som exempelvis kan användas när du vill spara en egen lokal del av budgeten, innan den är genomarbetat och redo för att publiceras till den gemensamma totala budgeten.

När: 14/2 2020

Tid: 11.00-11.20 med tid för frågor efterråt 

 

Teman- så skapar du en enhetlig och attraktiv systemlayout.

Vill du slippa onödiga moment som att designa varje rapport individuellt? 

I det här webbinariet visar vi hur du kan applicera ett fördefinierat tema som skapar en enhetlig och attraktiv systemlayout. Genom att ändra en inställning för ett tema ändras alla rapporter som använder det temat automatiskt. Möjligheterna finns fortfarande kvar att göra undantag som överrider temat, exempelvis byta färg på en kolumnrubrik eller öka typsnittsstorleken på en rad för att ytterligare förtydliga rapporterna. 

När: 13/3 2020

Tid: 11.00-11.20 med tid för frågor efterråt 

 

Menyval

Lär dig mer om hur man med hjälp av menyval bygger flexibla rapporter och blanketter i Mercur Business Control.

Genom att låta användarna välja exempelvis kostnadsställe, produkt och period i menydialogen vid öppnandet av en rapport eller blankett, blir innehållet i vyn dynamisk och anpassas per automatik till användarens behörigheter och önskemål. En stor fördel med menyval är att antalet rapporter i systemet även hållas nere. Under det här passet visar vi hur man skapar menyval och hur man med hjälp av menyval kan styra innehållet i rapporterna så att de blir mer flexibla. 

När: 17/4 2020

Tid: 11.00-11.20 med tid för frågor efterråt 

 

 

 

Har du missat något av våra tidigare webbinar?

Du hittar dem här! 

 

 

Hör gärna av dig till oss på om du har önskan om ett område eller funktion du vill veta mer om i nästa webbinarium!

 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

 

Mercur Solutions AB

Mercur Solutions AB är ett svenskt företag som har över 40 års erfarenhet av att leverera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi är marknadsledande och skapar kundvärde i form av bättre resultat och högre effektivitet.

 

Huvudkontor Solna

Mercur Solutions AB
Vretenvägen 13, SE-171 54 Solna
Telefon: +46 (0)-459 69 00

Kontor Malmö

Adelgatan 21, SE-211 22 Malmö

Kontor Göteborg

Östra Hamngatan 17, SE-411 10 Göteborg

United Kingdom

Ocean House, The Ring, Bracknell RG12 1AX, United Kingdom