Vi har arbetat många år med kunder inom bostads- och fastighetsbranschen och stött på många utmaningar som vi har tagit fram lösningar för. Det finns t. ex. ett stort behov av att effektivisera planering och uppföljning av underhålls- och nybyggnadsprojekt inklusive dess effekter på finansiering och likviditet.
Ökande kostnader för finansiering och personal.
Att kostnadseffektivt tillgodose behovet av fler bostäder
Att gå från central styrning till ett delegerat resultat- och kostnadsansvar.
Effektivisera planering och uppföljning av nybyggnadsprojekt.
Effektivisera personalplaneringen med dess många medarbetarkategorier.
Att kunna använda en stor mängd grunddata om fastighetsbeståndet för att skapa nyckeltalsanalyser och jämförbarhet.
Stöd för en process som kombinerar centrala ramar med planering från resultat- och kostnadsansvariga.
En lösning som är enkel att använda för ”icke-ekonomer” med resultat- eller kostnadsansvar.
Funktioner för projektbudgetering och uppföljning av olika projekttyper.
Detaljerad personalbudget på individnivå med koppling till lönesystem.
Tydliga och användarvänliga rapporter och nyckeltalsanalyser med koppling till information från fastighetssystem och andra datakällor.
Stockholm Stad, Fastighetskontoret använder Mercur
Efter införandet av Mercur har vi nu full kontroll på hur bolaget ligger till mot uppsatta planer och mål.
En komplett lösning för uppföljning av ekonomi, verksamhet, personal och projekt.
Huge Fastigheter följer upp investerings- och underhållsprojekt med Mercur Business Control
HSB ProjektPartner får mer tid för analys efter införandet av Mercur Business Control