Planering för framtiden
och analys av utfall
 

Allt på samma plats kring rapportering och analys
i en användarvänlig och flexibel lösning
- Mercur Business Control®

  

Rapportering & Analys med Mercur Business Control®

Drömmer du om planering för framtiden och analys av utfall i ett och samma system? Mercur Business Control® blir ert primära instrument för analys i organisationen och tillgodoser alla krav på såväl fasta som flexibla rapporter och dynamisk analys. Detta förenklar arbetet för användaren och sparar kostnader och underhållsinsatser.

Analys och planering i ett och samma system 

Resultatet från planeringsprocessen presenteras snabbt och överskådligt tillsammans med utfallsinformation. Varje användare kan snabbt analysera sin egen del av verksamheten och bryta ner rapporterna till enskilda transaktioner. 

Startsidan och rapporter i Mercur Business Control® kan användas för att presentera olika typer av tabeller, grafer, diagram och liknande. Varje användare kan själv definiera sin layout och vad som ska visas.

 

Med Mercurs dashboardfunktionalitet skapas attraktiva startsidor och rapporter med tabeller, diagram, hastighetsmätare och andra grafiska element.

 

Scorecards med nyckeltal för målstyrning med olika perspektiv 

Med hjälp av styrkort kan företaget översiktligt presentera affärskritisk information och styra mot mål med olika perspektiv, t ex finans-, kund-, process-, personal-, och miljöperspektiv.

Avvikelser i styrkorten kan visualiseras med exempelvis hastighetsmätare, trafikljus och liknande. På samma sätt som i rapporter kan man sedan analysera vidare med drill down och se detaljer bakom de olika avvikelserna

 

Integration med Microsoft Office 

Med en knapptryckning kan användaren exportera ett urval eller hela rapporten eller diagrammet till exempelvis Excel och PowerPoint.

 

97% anser att de har fått mer tid till analys och uppföljning med Mercur.

Glöm tidskrävande insamling av data, allt finns på samma plats och redan sammanställt år dig.

 

Exempel på funktioner: 

  • Drill down från valfri nivå ner till enskilda transaktioner

  • Visning av inskannade fakturor

  • Dashboards med valfri layout

  • Analysläge med detaljer

  • Distribution av rapporter eller rapportpaket med e-post

  • Spontan grafik och sparade rapportlägen

  • Favoriter samt personliga rapporter, startsidor och dashboards

  • Scorecards med nyckeltal för målstyrning med olika perspektiv

  • Ad hoc och guidad analys – rätt analysverktyg för varje behov

  • Personliga analyser – skapa egna rapporter med sparade rapportlägen

  • Anteckningsfunktion för kommentarer på valfri nivå

  • Integration med Microsoft Office

  • Automatisk valutaomräkning

  • Stöd för att hantera olika språk på alla nivåer i systemet

Se hur vi hjälpt våra kunder nå bättre resultat!

Intresserad av att veta mer? Hör av dig till oss!







Prenumerera på vårt nyhetsbrev

 

Mercur Solutions AB

Mercur Solutions AB är ett svenskt företag som har över 40 års erfarenhet av att leverera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi är marknadsledande och skapar kundvärde i form av bättre resultat och högre effektivitet.

Huvudkontor Solna

Mercur Solutions AB
Vretenvägen 13, SE-171 54 Solna
Telefon: +46 (0)8-459 69 00

Kontor Malmö

Stortorget 3, SE-211 22 Malmö

Kontor Göteborg

Östra Hamngatan 17, SE-411 10 Göteborg

United Kingdom

Ocean House, The Ring, Bracknell RG12 1AX, United Kingdom