Våra inspirationswebinars med temat rapportkonstruktion riktar sig till dig som redan använder Mercur Business Control. Beställ den/de inspelade webinar du vill få tillgång till så skickar vi inloggningsuppgifter via mail.
Tid: Varje webinar är ca 20-25minuter
Ge liv till era bilder med Mercurs bild- och kartfunktion!
Under webinaret får du tips och inspiration kring hur ni kan koppla på data och ikoner för att göra era bilder interaktiva i Mercur. Vi kommer även gå igenom hur man går till väga, steg för steg.
Lär dig att skapa rapporter från grunden och redigera befintliga rapporter. Ta del av smarta funktioner och tips för att underlätta rapportbyggandet.
Använd det kraftfulla stödet för beräkningar i Mercur Business Control för att bygga avancerade rapporter och blanketter.
Vi går igenom hur beräkningslogiken i Mercur Business Control fungerar, olika beräkningsinställningar och funktioner som exempelvis ”rsum”. Vi kommer även visa exempel på hur mer avancerade beräkningar kan göras i vyn rapportberäkningar.
Vi går igenom olika typer av fördelningsnycklar och hur egna nycklar läggs upp för att underlätta inmatning när exempelvis priser, lagernivåer eller antal anställda ska periodiseras. Värden kan även nycklas ut dynamiskt enligt en fördelningskurva, exempelvis med utfall föregående år som bas.
Enklare standardfunktioner för alla användare
Hitta de lite mindre kända standardfunktionerna i Mercur som alla dina användare kan ha nytta av, och se exempel på hur de kan lyfta och förenkla analys och förståelse för organisationens siffror.”
Under det här webinaret kommer du lära dig hur man illustrerar bättre referensvärden i diagram via våra diagramfunktioner.
Ta del av hur man kan skapa en bättre översikt över era importflöden och får koll på vad systemet innehåller för data och strukturer.